Hogyan működik?

Általános

A Miénk ez a ház! a társasház tulajdonosai, lakói, bérlői, a közös képviselő, választott tisztségviselők számára nyújt teljes körű menedzsment szolgáltatási felületet és számos egyéb lehetőséget.

A Miénk ez a ház! számítógépen, mobiltelefonon és tableten is használható minden ismert böngésző felületen.

A felület magyar és angol nyelvű.*

Minden egyes társasház saját, zártkörű internetes felülettel rendelkezik, amelyen keresztül a jogosultak használhatják a szolgáltatásokat.

Miután a társasház képviselője – a számvizsgáló bizottság tagja, vagy közös képviselő – megkötötte a szolgáltatási szerződést, jogosultságot kap a társasház saját oldalának használatára.

A társasházi képviselő ad jogosultságokat az albetétek tulajdonosainak, akik pedig családtagoknak, bérlőknek adhatnak jogosultságot a társasházi oldal használatára.

Egy társasház oldalára csak az így feljogosított személyeknek van belépési, betekintési lehetősége.

A Miénk ez a ház! használatért éves díj fizetendő. Amennyiben nem, vagy késve kerül kifizetésre a díj, az oldal archiválásra kerül.

Belépés

Az oldalra társasházi felhasználóként való belépéshez nem szükséges regisztráció, mivel a belépési jogosultságot a társasházi képviselő adja.

A társasházi képviselő a lakó által előzőleg megadott e-mail címre küldött üzenettel ad jogosultságot a tulajdonosnak, aki első alkalommal egy automatikusan generált, később egy saját maga által választott jelszóval jelentkezik be a rendszerbe.

Hasonlóképpen ad jogosultságot a tulajdonos a családtagnak, vagy bérlőnek.

Tehát a társasházi oldalra a belépés a saját e-mail cím és a felhasználó által választott jelszó megadásával lehetséges.

Egy személy több társasházban is lehet különböző státuszú felhasználó. Az egyes társasházak és státuszok közötti átjárás külön bejelentkezés nélkül megtehető.

Jogosultságok

Minden társasházban öt különböző jogosultsági státuszt különböztetünk meg: tulajdonos, családtag, bérlő, közös képviselő, társasházi tisztségviselő.

Ezek mindegyike a kommunikációs és dokumentumhozzáférési lehetőségek tekintetében azonos jogosultságokkal bír.

Az egyes státuszokhoz tartozó különös jogosultságok az alábbiak:

Regisztráció

Regisztrálni az oldalon csak a hirdetni szándékozóknak kell, mivel velük szerződéses és pénzügyi kapcsolatba kerül az Üzemeltető. A Hirdető a saját e-mail címe és jelszava megadásával juthat el a saját hirdetési oldalára.

Közlemények

A Közlemények olyan közérdekű információk, amelyek minden társasházi szereplőt érintenek. Közleményt lakó, a Közös képviselő, vagy a Társasházi képviselő hozhat létre.

A Közlemények kiemelten megjelennek a felhasználó saját Főoldalán, ahonnan az megnyitható és megtekinthető.

Amennyiben a Közleményt a felhasználó még nem nyitotta meg addig a Főoldalon és a baloldali menüoszlopban is figyelmeztetés jelenik meg.

A Közlemények 30 nap után törlődnek.

Üzenetek

A társasház bármely felhasználója üzenetet írhat bármely másik felhasználónak.

Az Üzenet menü megnyitásával látható válnak az archivált régebbi üzenetek és kezdeményezhetők új üzenetek írása.

A szöveges üzenetekhez csatolni lehet szöveges- és képfile-kat.

Az üzenet címzettjét a felkínált listából lehet kiválasztani az albetét-lakás azonosító, vagy a felhasználó személye alapján.

Új, még nem megtekintett Üzenet esetén figyelmeztető jel jelenik meg a Felhasználó Főoldalán és a baloldali Üzenetek menüpontnál.

Faliújság

A Faliújságra írt minden üzenet minden társasházi Felhasználó Főoldalán megjelenik. Bármelyik témához külön hozzá lehet szólni. A Faliújságra szöveges és képi információkat lehet feltenni.

Apróhirdetések

A Hirdető a regisztrálással saját Hirdetéseim oldalára jut, ami archiválja a hirdetéseit és ahonnan újabb apróhirdetéseket adhat fel.

A Hirdető kiválaszthatja, mely társasházakban és mely típusú albetétek részére ( lakás, iroda, üzlet, gépkocsitároló ) kíván hirdetni, továbbá a hirdetése időtartamát, a kategóriáját, a kiemelés jellegét.

A hirdetést egy sablon segítségével a Hirdető saját maga készíti el. A hirdetés a szöveges rész mellett tartalmazhat képet is.

A hirdetés díját, amely alapvetően az albetétek számától és a megjelenés időtartamától függ, bankkártyával, vagy átutalással fizeti meg.

Szolgáltatók – Hirdetők

A menüpont megnyitásával tematikusan kereshetők az társasházi oldalain megjelenő hirdetések, azaz az egyes szolgáltatások.

A köz véleménye

Ez a menüpont egy véleménynyilvánító, informális közgyűlés, melyet bármely Felhasználó kezdeményezhet.

A kiíró meghatároz egy kérdést, több lehetséges választ és egy véleménynyilvánítási, azaz szavazási határidőt, amely nap 24.00-ig lehet szavazni.

A szavazás kiírásáról minden társasházi felhasználó értesítést kap.

Amennyiben egy albetéthez családtagok és/vagy bérlő is tartozik, akkor a tulajdonos szavazata/véleménynyilvánítása az érvényes, ennek hiányában bármely szavazó szereplőé.

Minden egyes véleménynyilvánító szavazás kérdései és eredményei archiválódnak.

Közgyűlések

Közgyűlést a társasházi képviselő vagy a közös képviselő hirdethet meg.

Első lépésként a kiíró napirendi témákat hirdet meg és egy dátumot, amíg bármely társasházi Felhasználó hozzászólhat a tervezett napirendekhez, javasolhat módosítást, vagy új napirendet javasolhat.

A napirendi javaslatokhoz szöveges és egyéb formátumú csatolmányok fűzhetők. Javasolható a napirend nyílt és titkos szavazása.

A naprendi témák egyeztetését követően a kiíró közzéteszi a végleges napirendeket, a szavazás módját, a meghatalmazások leadásának időhatárát, a közgyűlés kezdetét, a vita lezárásának időpontját, a szavazás kezdetének és a szavazás lezárásának időpontját.

Ezt követően közzéteszi a közgyűlés jegyzőkönyvét, a szavazás eredményét és a megszületett határozatokat.

A közgyűlés anyagai kinyomtathatók archiválódnak.

Dokumentumtár

A Dokumentumtár tartalmazza a társasház elektronikusan rögzített dokumentumait.

A Dokumentumtárba új dokumentumot csak a társasházi képviselő és a közös képviselő tölthet fel.

Rögzítésre kerül a feltöltő személye és a feltöltés időpontja.

A feltöltött dokumentumok bármely társasházi Felhasználó által letölthetők, kinyomtathatók, de törölni azokat nem lehet.

A dokumentumok tematikusan csoportosíthatók, új kategória tetszés szerint kialakítható.

Tanácsadás

A tanácsadás menüpont segítségével kapcsolatba léphet a Miénk ez a ház ! jogi és műszaki szakértőivel.

E-mail-ben jelezheti a problémáját, amelyre alapesetben írásos választ kap.

Amennyiben a probléma írásban nehezen megfogalmazható kérheti a szakértő telefonos visszahívását és a telefonos konzultációt.

A szakértők tevékenysége kizárólag a tanácsadás, konkrét ügyekben nem vesznek részt.

Lakóim

A tulajdonos ezen a menüponton keresztül jogosultságot adhat és vonhat vissza családtagoktól, bérlőktől.

Albetétek kezelése

Ebben a menüben lehet rögzíteni és kezelni a társasház alapadatait: albetétek mérete, tulajdoni hányad, tulajdonosok, közös költség, stb.

Ez a menüpont csak a társasházi képviselő és a közös képviselő számára elérhető.

Számlázás

A menüpont csak a közös képviselő és a társasházi képviselő számára elérhető.

Könyvelés

A Könyvelés menüpont csak a közös képviselő és a társasházi képviselő számára elérhető.
A könyvelési almenük:

© 2019 Alkalmazott Fejlesztési Kft